השתלת שיניים ביום אחד- הייתכן שיש אמת בפרסום?

ישנם לא מעט פרסומים בשנים האחרונות לגבי השתלת שיניים ביום אחד. על פניו, נשמע פתרון מדהים, הרי שניתוח כזה מתפרס בדרך כלל על מספר חודשים כאשר מדובר בהשתלת שיניים בכל הפה. אבל האם זה באמת כך? מה באמת עומד מאחורי ההבטחה הזאת והאם באמת מקבלים שיניים חדשות תוך יום אחד?

על איזה ניתוח מדובר בכלל?

ישנן שתי שיטות חדשות יחסית בשוק המציעות השתלת שיניים ביום אחד:

השתלת ALL ON 4/6: השתלה המתבצעת בארבע או שש נקודות בכל לסת וכך העומס של השיניים מתחלק באופן שווה. שיטה זו הפכה לפופולרית מכיוון שהיא לא דורשת השתלת כל שן בנפרד ובאמת מקבלים בה שיניים לאחר יום אחד בלבד. בנוסף, היא זולה משמעותית לעומת האופציות האחרות. החיסרון של השיטה הוא שרמת ההצלחה שלה לטווח הארוך עדיין לא ידועה מכיוון שהשיטה חדשה יחסית והיא גם אינה מתאימה לאנשים שמוגדרים כמחוסרי עצם.

השתלה בזאלית: השתלת שיניים מיוחדת המתאימה גם לאנשים מחסורי עצם. בשיטה זו לא מבריגים את השתלים אל תוך העצם שמחזיקה את השיניים אלא ישירות אל עצם הגולגולת. השתלים הם שתלים מיוחדים בצורות שונות המותאמים להגיע אל עצם הגולגולת. בהשתלה זאת מקבלים את השתלים הזמניים תוך יום אחד ואת השיניים הקבועות לאחר שבוע. זה אמנם לא ביום אחד אבל זה גם לא רחוק מכך. היתרון הגדול בשיטה זו הוא שבכל נעשה תחת הרדמה מלאה או טשטוש עמוק כך שלא מרגישים כאב ואין ממה לפחד. אין סכנה לפגיעה במבנה הפנים או עיוותם.

גם כאן עוד לא יודעים לחלוטין לכמה שנים יחזיקו השתלים אך הצפי הוא שלטווח הארוך הם כן יחזיקו. חיסרון נוסף להשתלה זו הוא המחיר- מדובר בעשרות אלפי שקלים ולעיתים אף יותר, תלוי אם צריך לבצע פעולות מקדימות בחלל הפה. בעלות ההשתלה יש להתחשב גם בהבאת מרדים מקצועי שעלותו כ-10,000 שקלים.

אז האם זה אומר שהפרסומים נכונים?

חלקית. כן, כפי שהצגנו מקודם, ישנן השתלות שיניים ביום אחד אך זה לא אומר שכל מי שמפרסם שהוא עושה זאת באמת מומחה בתחום. רופא שיניים המתעסק בתחום ההשתלות המהירות חייב להכיר את האנטומיה של האדם וללמוד מספר שנים את השיטה ולכן חשוב לבדוק כל מרפאה אשר פונים אליה. לחפש עליה מידע באינטרנט ולשמוע מה מטופלים אחרים מספרים.

מה עוד חשוב לדעת על השתלת שיניים ביום אחד?

לא כל השתלה מתאימה לכל אדם ולכן חשוב לבדוק איזה השתלה מתאימה לכם ולא להחליט שאתם רוצים השתלה מסוימת ולחפש מקום שמתמחה בה. רק רופא שיניים מוסמך להגיד לכם לאיזו השתלה אתם זקוקים.